Weecos

Weecos

Design
React
Drupal
Tarvitsimme apua rakentamamme verkkokauppa-alustan skaalaamiseen ja jatkokehitykseen, joten siirsimme alustan Druidin ylläpitoon. Yhteistyömme on toiminut erittäin hyvin. Alustan toiminnallisuutta on parannettu ja Druidin ylläpitopalvelut ovat joustaneet vaihtuvien tarpeidemme mukaan.
Hanna Lusila
-
perustaja ja toimitusjohtaja

Weecos tarjoaa yrityksille vuorovaikutuksellisen verkkokauppa-alustan laadukkaiden ja kestävää kehitystä tukevien tuotteiden myymiselle. Weecosin monikauppiasjärjestelmä yhdistää monta kauppaa yhdeksi kauppapaikaksi. Kauppiaat vastaavat itse oman Weecos-kauppansa tiedoista sekä tuotteiden myynnistä ja toimituksesta. 

Asiakkaalle Weecos näkyy yhtenä verkkokauppana, jossa kauppiaiden tuotteita voi selata kategorioittain tai brändeittäin, tai etsimällä hakutoiminnolla. Sekä kauppiaat että asiakkaat voivat luoda palveluun oman profiilinsa ja olla keskenään vuorovaikutuksessa.

Lähtötilanne

Weecosin verkkokauppa-alustan ylläpito oli ongelmallista, koska sen koodipohjassa oli runsaasti omaa, räätälöityä koodia ja valmiisiin Drupal-moduuleihin tehtyjä muutoksia, mikä esti tietoturvapäivitysten tekemisen ja alustan jatkokehityksen. Saadakseen alustan ylläpidon raiteilleen Weecos kääntyi Druidin puoleen.

Mitä teimme?

Yhteistyömme alkoi maaliskuussa 2016 verkkokauppa-alustan auditoinnilla ja perehdytyksellä ketterään kehitykseen. Auditoinnissa alustan ylläpidon haasteet ja korjaustarpeet konkretisoituivat. Päivitysten puutteen vuoksi käytössä oli vanhoja versioita.

Ylläpitotiimimme ryhtyi bugikorjausten ohella helpottamaan alustan päivittämistä korvaamalla sen omaa, räätälöityä koodia Drupalin valmiilla moduuleilla, jotka ovat Drupal-kehittäjäyhteisön ylläpitämiä ja katselmoimia. Moduulien tietoturvapäivitykset ja uusien moduulien käyttöönotto on sovitettava yhteen räätälöidyn koodin kanssa, mikä on tuonut työhön omat haasteensa.

Uutena toiminnallisuutena olemme toteuttaneet alustalle esimerkiksi alennuskupongit. Niiden toteutus oli vaativa Weecosin monikauppiasjärjestelmän vuoksi: ostoskorissa on pystyttävä käsittelemään kauppiaskohtaiset alennukset ja maksurajapinnan on luonnollisesti toimittava niin, että maksut tilittyvät oikeille kauppiaille. 

Syksyllä 2018 ryhdyimme uudistamaan verkkokauppa-alustan ulkoasua ja käyttökokemusta modernimmaksi ja mobiilioptimoiduksi.

Olemme helpottaneet alustan ylläpitoa ja sisällönhallintaa siirtämällä blogin samalle alustalle ja mahdollistamalla kampanjasivujen luomisen. Korjasimme myös myynnin raportointityökalun toimivammaksi. Alustan ylläpitäjät voivat seurata myyntiä kauppiaskohtaisesti ja reaaliaikaisesti.

Lisäksi olemme indeksoineet ja kategorisoineet tuotteet, mikä mahdollistaa niiden suodattamisen eri kriteerien mukaan esimerkiksi hakutoiminnossa. Tuotteita voidaan nyt myös helposti linkittää blogijuttuihin ja kampanjoihin. Uudistettu verkkokauppa-alusta julkaistiin maaliskuussa 2019, jolloin se myös siirtyi meille hostingiin.

Tulokset

Verkkokauppa-alustalle tekemämme parannukset ja uudet toiminnallisuudet on otettu ilolla vastaan. Järjestelmää on nyt helpompi päivittää ja jatkokehittää, ja tietoturva on kunnossa.

Kaiken kaikkiaan verkkokauppa-alustan toimintavarmuus on kohentunut huomattavasti ja sen käyttö on helpottunut niin ylläpitäjän kuin asiakkaan näkökulmasta. Viimeisimmät käyttökokemukseen liittyvät uudistukset mahdollistavat ylläpitäjille sisältövetoisen markkinoinnin, mikä osaltaan rikastuttaa ostokokemusta.

Yhteistyömme Weecosin kanssa jatkuu edelleen aktiivisena pienkehityksenä ja ylläpitona.

Haluatko tietää lisää?

Ota yhteyttä