Lääkärikeskus Aava

Lääkärikeskus Aava

Kotimaisen lääkärikeskuksen sähköiset palvelut kuntoon
Internet-ajanvarauksen uudistaminen lähti pyörimään tehokkaasti Druidin kanssa pidetyn suunnittelupalaverin ja Scrumiin siirtymisen jälkeen. Scrumiin sitoutumisessa täytyy olla johdonmukainen ja määrätietoinen, jotta tiimin työlistalle päätyvät oikeat tehtävät. Työskentely Druidin kanssa on sujunut mallikkaasti. He tuovat Drupal-osaamisensa lisäksi peliin aitoa kiinnostusta liiketoimintaprosessiemme kehittämistä kohtaan. He ovat myös toimineet product ownerin tukena haasteiden muuttamisessa taskeiksi Product Backlogiin.
Tuomas Halonen - Tietohallintojohtaja

Ketterästi kohti yhteistä maalia

Ajanvarausjärjestelmän parantaminen aloitettiin keväällä 2014 ja osaprojekti valmistui marraskuussa. Projektin aikana suoraviivaistettiin ajanvarauksen asiakaspolkua, yksinkertaistettiin käyttöliittymää ja parannettiin visuaalista ilmettä sekä mobiilitukea.

Aavan pääverkkosivuston uudistus alkoi vuodenvaihteessa 2014-2015 kasvojenkohotuksena. Matkan varrella kuitenkin tiimimme totesi yhdessä asiakkaan kanssa, että tarvetta olisi mittavammalle uudistukselle.

Suunnittelimme Aavalle raikkaan ja responsiivisen ulkoasun. Samalla päätettiin päivittää alusta Drupal 8:aan, koska uutena tuotteena sillä on edessään pitkä elinkaari. Edelläkävijänä Aava ei kaihtanut tulokkaaseen tarttumista. Drupal 8 mahdollistaisi kokonaisuuden yksinkertaistamisen ja komponenttiajattelun ansiosta vauhtiin pääsemisen jälkeen kehitysnopeus olisi vertaansa vailla.

Projektista ja sen teknisistä ratkaisuista voit lukea lisää täältä.

Lähtötilanne

Loppuvuodesta 2013 Lääkärikeskus Aavalla oli vastassaan digitaalinen haaste: kilpailijoiden tahkotessa asiakasaikoja verkossa, jäi Aavan ajanvarauksen osuus pyöreään 20% kaikista varatuista ajoista, joista puolet jäi vahvistamatta ajanvarausratkaisun toimimattomuuden takia.

Mitä teimme?

Suunnittelimme ja toteutimme kaksivaiheisen uudistuksen. Ensiksi laitoimme kuntoon ajanvarausjärjestelmän asiakaspolut ja käyttöliittymän. Toisessa vaiheessa päivitimme Aava.fi-sivuston ulkoasun responsiiviseksi ja pyörimään Drupal 8:n päälle.

Tulokset

Sähköisten ajanvarausten osuus kasvoi 20%:sta 35%:iin. Lisäksi verkkoajanvarausten kokonaismäärä kasvoi ensimmäisen vuoden aikana 15%. Parannusten ansiosta myös puhelinpalvelun yövuorosta voitiin luopua.

Haluatko tietää lisää?

Ota yhteyttä